Mov-FitWalk

Mov-FitWalk is een combinatie van conditioneel op tempo lopen en bewust wandelen.  
Tijdens de Mov-FitWalk krijgt je energielevel een boost, waardoor je conditie verbetert.
Naast dat je aan je conditie werkt, helpt het jou bij het afvallen. In de buitenlucht in balans komen door een pietsje jezelf uit te dagen.   
MovEat geeft een eigen twist aan de technieken van kracht lopen en het bewust wandelen. Tijdens de wandeling leer je verschillende technieken. Zo word je uitgedaagd om stukken op een stevig tempo door te lopen, waarbij je een krachtige armbeweging maakt en actief afzet met je voeten. Door het stevige tempo gaat je hartslag genoeg omhoog om je conditie te verbeteren. Uit onderzoek blijkt dat door krachtig je hele lichaam te bewegen, je spijsvertering wakker wordt geschud.

 

Een groot voordeel, vergeleken met sporten zoals hardlopen, is dat je bij Mov-FitWalk veel minder je gewrichten belast. Tijdens hardlopen belast je je knieën of enkels, vanwege de schok die je bij iedere stap neerzet. 

 

Mov-FitWalk bouwt iedere les opnieuw (soms nieuwe) oefeningen op. 
De training begint met een goede warming-up en eindigt met een cooling-down. Zo voorkom je dat je spierpijn of blessures krijgt. Ook doe je tussendoor rek- en strekoefeningen om het effect te vergroten. 
Mov-FitWalk is geschikt voor mensen met overgewicht, mensen die met rug- of knieklachten toch willen blijven bewegen, ouderen of mensen die het gewoon leuk vinden om samen te wandelen en daar een stukje uitdaging uit willen halen. Verder is het een ideale manier om weer in conditie te komen na een blessure.
Je werkt aan je gezondheid terwijl je plezier hebt, waardoor het makkelijker vol te houden is. 

Een van de grote voordelen waar MovEat voor staat is dat het jou op weg helpt naar een gezonder gewicht. 
Nog eens het rijtje met het positieve effect wat wandelen op jou kan hebben: 

  • Wandelen verlaagt het risico op diabetes type 2
  • Wandelen is goed voor hart- en bloedvaten
  • Wandelen ontspant 
  • Wandelen verbetert je nachtrust
  • Wandelen heeft een positief effect op je gewicht
  • Met wandelen bouw je conditie op
  • Wandelen versterkt je botten en spieren
  • Wandelen een positief effect op het geheugen
  • Wandelen is goed voor het humeur

 

Stel je voor dat tenminste 1 van jouw vage klachten door een stukje (kracht) wandelen vervaagt, minder wordt of zelfs verdwijnt? 

Deze wandeling wordt 1 keer in de week door Jessica gegeven. (Wanneer er meer vraag naar is breid MovEat de dagen uit) 
De wandeling wordt in een groep tot 8 deelnemers gewandeld. Meld je op tijd aan want vol = vol.

De komende maanden wordt de Mov-FitWalk in een rustig tempo opgebouwd. Naast een goeie warming-up wordt er in een opbouw op tempo gelopen. lichte (spierversterkende) oefeningen worden gaandeweg aangeboden. Deze begin periode wordt er voornamelijk extra veel aandacht gegeven aan rek en strekoefeningen. De FitWalk is bedoeld om samen in de buitenlucht te gaan wandelen en dus in beweging te komen! Samen is altijd leuker dan alleen. Gezelligheid en ontspanning is de kracht waar de fitwalk voor staat! 

Omdat de zon steeds vroeger onder gaat, wordt er in het najaar en winter geen fitwalks in het Balijbos gewandeld. 
In het voorjaar komen er weer nieuwe datums voor het Balijbos. 

Nog niet helemaal zeker of de FitWalk bij jou past? Neem een gratis proefles en wandel gezellig mee!

 

Vergeet niet op tijd in te schrijven. 24 uur voor de wandeling is de uiterlijke inschrijftijd. (Op de dag van de wandeling kan er niet meer worden ingeschreven) 
Afmelden kan ook, graag horen we dat 24 uur van te voren. Afmelden kan via de mail of telefoon.
(Er zijn andere kandidaten die blij worden om mee te kunnen lopen) 

 

Neem een GRATIS proefles! 
Prijs: €10 per wandeling.  
Of ga sowieso 10 keer onbeperkt mee wandelen en pak 1 wandeling gratis mee!! Hoe leuk! 
Voor €90 heb je de 10-ritten kaart!!

Nog even dit:
Zorg voor makkelijk zittende kleding waar je je vrij in kunt bewegen. Wanneer het koud is, kun je je in laagjes kleden. Qua schoeisel trek je fijne comfortabele schoenen aan zoals hardloopschoenen, wandelschoenen of gewone sportschoenen. 

Met minimaal 3 deelnemers gaat de wandeling door. Een dag voor het wandelen sluit de inschrijving om 16:00 uur en vol = vol.

 

Corona maatregelen:
We houden ons aan de richtlijnen van het RIVM en houden 1,5 meter afstand tijdens het wandelen en trainen. Meld je af bij neusverkoudheid, hoesten, koorts en/of benauwdheid.

                                        Copyright (C) 2021 MovEat gewicht/bewegingsconsulente - Kvk 68761171